Öppna

Lilla killen min ligger i vagnen och sover igen. Han sov bara en kort stund förut men det berodde på blöjbyte, vem vill sova med bajs i blöjan? Så han var vaken knappt en timme och nu har han sovit i drygt en timme så han vaknar väl snart. :)
Då blir det välling för honom och sedan ska vi bege oss mot bussen för att möta upp Anna-Karin och Elliot för en lunch i centrum och sedan bär det av mot öppna förskolan för lite lek och babbel med andra mammor.

Tänkte även köpa en tandborste till Casper idag, har hört att det ska vara bra att borsta när dom har tänder på g och för att dom ska vänja sig. Frågan är ju om man ska ha en barn tandkräm också, någon som vet? Halksockar får vi införskaffa en annan dag. Har han börjat resa sig nu så är det väl tid nog att köpa det så han inte halkar lika lätt! Nu har han bara två stycken tror jag, plus ett par mockasiner.

Gåvagn hade jag ju skrivit upp på önskelistan till tomten, men fortsätter han såhär så får vi nog köpa den lite tidigare. Inte riktigt än kanske, men om någon månad så. Man märker väl när det är dags :)

Nu är han vaken, välling!!


Kommentarer
Sandra

Kikar in... hoppas du får en bra dag :)

2010-09-20 @ 12:10:52
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Sandra - mamma till Moa (13/3-10)

Svar: Jag brukar först ge en portion, sen blanda ny efter hon ätit upp första. Så jag gör inte dubbel direkt i tallriken.

Är ju alltid beroende på hur hungrig hon är eller hur nära middag eller likande. Så känns onödigt att göra två på en gång, om hon kanske bara orkar en portion.

2010-09-20 @ 14:47:55
URL: http://raskaana.blogg.se/
Carro

Vi har barntandkräm :) Funkar bra :)

2010-09-20 @ 16:20:21
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
evelina

Hej! :) Jag hoppade tandkrämen till William tills han var över ett bara för att tandlakren sa att det bara behövdes vatten första tiden, det kan vara liiiite starkt så dom blir avskräckt. SA hon men det fungerade för William.

2010-09-21 @ 00:08:28
URL: http://evelinapersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0