Uppkörning

Idag så var det dagen D för uppkörning! :) Var riktigt nervös när jag väl skulle börja men som tur är så hade jag en lektion med körskolan innan, annars vetetusan hur det skulle gå.


Uppkörningen gick riktigt bra iallafall! Fick börja med att kontrollera så att bromsarna fungerade, ingen svår uppgift precis. Lätta lite på kopplingen, rulla nån cm och bromsa, helt felfritt ;) Sen så började vi köra och han sa åt mig att köra hem, det vill säga upp mot sidsjön och sen igenom där på smågatorna och vidare mot nacksta förbi Caspers dagis och sen ner mot rödljuset och bort timmervägen mot Birsta hållet, men svängde av där vid Sjukhuset och fortsatte in mot sjukhuset, ner mot haga, förbi kommunhuset ner, körde mot e14 och sen in köpmangatan mot trafikverket igen. Det var den uppkörningen det, kunde nog inte haft mer tur! :) Som ni kanske redan listat ut så blev jag godkänd!
Så då hade man 2 månader på sig att fixa teorin bara, denna roliga teori. Usch! Men det ska nog gå. Gjorde en i måndag men kuggade, men när man sen fick se frågorna i efterhand så var ju allt så självklart att det var just det andra svarslaternativet. Så typiskt, men snart så är det dags för det igen och bättre lycka den gången helt enkelt!

Jag är ju iallafall på god väg mot mitt kära körkort nu! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0