Välja tapeter ..

Maria från nordeken mailade mig förut angående tapet valen och jag ska nu välja tapet till sovrum och vardagsrum samt färg till väven som ska sitta i hallen och jag TROR att jag har bestämt mig! :) Himla svårt är det, särskilt när det finns en viss "gräns". Det är ju annat om man skulle välja allt helt själv men nu är det ju hyreslägenhet och då gäller deras regler ;)

Men de tapeter jag hittat är iallafall i olika nyanser av beige. Det är en enkel och snygg färg som passar överallt! Tänkte först jag skulle ha något grått i vardagsrummet, iallafall som fondvägg, men det kändes för mörkt och sedan hittade jag ingen bra bastapet att ha på resten av väggarna så det fick bli beige där med! Även väven i hallen får bli beige tror jag!! =)
Köket ville dom tydligen inte gå med på att tapetsera så det ska pappa hjälpa mig med!:) Är bara två små väggar som ska fixas så det går ju fort och blir en billig peng också dessutom! Tänkte mig något rött där då mina möbler och köks inredning går i den färgen. Tycker inte riktigt grönt och rött passar så bra ihop :p (Grön är alltså den färgen som sitter på tapeten i köket just nu)
Kommer bli riktigt snyggt och fräsht i hela lägenheten vilket känns skönt!:) Att få komma till något nytt som man själv har valt är ju alltid bäst!

Får se när detta blir klart då och när man får tillgång till nyckeln, så fort som möjligt förhoppningsvis! Hoppas bara dom får tag i ett badkar också då annars har vi ännu ett problem att lösa för jag vägrar att bo utan badkar den här gången också! Underlättar väldigt för både mig och bebis om det finns på plats.

Nu ska jag se om det finns något som går att se på tvn och bara lata mig resten av kvällen! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0