Söndag och andra advent

Jaha, så var vi redan inne på andra advent och ingen snö så långt ögonens syn räcker! Sorgligt tycker jag, eller sorgligt är väl kanske fel ord för det är ju rent utsagt förjävligt!! Just nu känns det som om vi inte kommer att få någon snö i år, inte före julafton .. Kommer ni ihåg sist vi var utan snö på julafton? Om det var 2006 eller 2007? Tack och lov så var jag iallafall i Stockholm då och där var det snö det året minsann!

Har ätit god middag med familjen och efterrätt dessutom! Kommer inte ihåg vad det heter men något liknande glass med smälta hallon iallafall! Riktigt mumsigt var det.
Nu har jag precis skrivit min dunder inköps lista på IKEA. Får se när man har pengar till det men kan ju iallafall glädja mig med att när jag sedan köpt allt det där så är ALLT KLART! Lär antagligen bli i januari för då har jag förhoppningsvis bra med pengar på kontot efter december arbetsmånad!!! =) Dock så är det inte så farligt dyrt när det är på ikea jag ska heller, kring 1000 lappen för skötbord med tillbehör, mera sängkläder, badbalja, kräkhanddukar och badhanddukar! Billigt billigt!!

Ikväl blir det filip & fredrik på tvn och sedan lär man nog gladeligen hoppa i säng!
Imorgon tänkte jag ut på en lagom långpromenad med elsa och sedan jobba eftermiddag :-)

Ha en bra kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0