Bulgur med salsa och stekt kycklingfilé

Nu har jag precis kockat ihop dagens matlåda..
En mycket enkel och snabb måltid som jag tänkte dela med mig av!

Bulgur med salsa och stekt kycklingfilé

1. Koka bulgur enligt hänvisningen på förpackningen.
2. Hacka under tiden tomat och gul lök i små, små bitar.
3. Strimla kycklingfilén i cirka 4-5 bitar, lagom stora&tjocka.
4. Stek dem med matlagningssmör på 8-10:an. Krydda med
curry, salt och peppar.

Rör ihop bulgur och salsan.
Jätte gott då bulgur inte har någon kraftig smak!

Enkelt, va? Ser lite tråkigt ut utan bilder och endast 4 punkter.
Men jag lovar er, det är super gott! Prova gärna receptet och skriv en kommentar då isf!;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0