Hostelihost

Host host host .. Casper har inte gjort annat idag än att hosta, lill hjärtat! Det har varit så i ett par dagar nu och det vill INTE ge med dig, så himla irriterande. Det värsta är ju att det stör hans sömn också, annars hade man väl kunnat leva med det men när han inte får sova. Usch och fy, inte roligt! Idag har han lyckats skrapa ihop ynka 30 minuter till sömn .. Stackarn.

Iallafall så ringde jag vårdcentralen och dem sa att jag skulle gå upp på apoteket och be om något receptfritt som de självklart inte hade något av intresse för vår del. Dom bad oss istället att gå till en bvc sköterska och hon sa att det inte fanns någon medicin att ge Casper utan dom flesta ges från 2 år .. Och något jag stör mig som hon sa var "Ja, om han inte sover något den här natten så får ni ringa igen" VA?! Krävs det en sömnlös natt för att få komma till en doktor? Jaja, bara hoppas på att den blir sömnlös då fast det vill man ju egentligen inte.

Han har inhalerat nu efter middagen också, helt själv! Vad glad jag blev, han brukar ju inte alls tycka om den där .. Dels så provade jag att ta bort själva masken så han fick suga i sig från aparaten istället, men sen pekade han på ankan (läs: masken) och ville ha den och då andades han jätte duktigt med den med! Det värmer att se, hoppas det blir bättre och att han fortsätter ta den.



Lill fisen min :love: Äter buffé ala mama, gräddstuvad pytt och schnitzel & strips.





Kommentarer
Anonym

Längtar

2011-05-04 @ 19:21:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0