Graviditet nummer 1

När fick du reda på att du var gravid? 30 juni 2009
Var bebisen planerad? Både och
Mådde du illa mycket? Nej
Hur blev ditt hår? Livlöst!
Hade du mycket halsbränna? Nix, lite från början i vecka 10-16.
Grät du för ingenting? Njae, inte vad jag kan minnas.
Var du känslig? Haha, nä!
Vad gillade du för mat? Mat? :p Goooodis dygnet runt.
När kände du bebisens första sparkar? Kan det ha varit i vecka 21-22 kankse? Alltså de riktiga sparkarna, "blubb blubb" kände jag i vecka 17-18 nånstans :)
Var du ofta orolig? Inte för casper.
När började du läcka bröstmjölk? Hahah, i vecka 16 ...
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Har en bok och prenumererade på vi föräldrar.
Sparkade bebisen mycket? Jaa!
Fick du bristningar? Nej! :D
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Att ta bort det fanns inte det inte ens en tanke på.
Blödde du någongång? Nej :)
Levde du på som vanligt? Jepp! Jobbade till januari.
Hur gammal var du när du blev gravid? 19
Hur tog dina föräldrar det? Dom blev såklart jätte glad :)
Hur tog din partner det? Ja då var han glad över det iallafall ..
Vart bodde du/ni? Rännövägen 12
Hur ofta gick du till mvc? Så ofta som man skulle? :p
Hur många ultraljud gjorde du? Ett gjorde jag redan i vecka 6 :) Också det som alla går på då..
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Att vattnet gick och sen värkarna, och det blev ju helt tvärtom.
Hur började din förlossning? Verkar på  eftermiddagen med 10 min mellanrum.. Åkte in, stannade över natten och blev igångsatt dagen därpå kl 13:00
Hur många timmar tog din förlossning? Från kl 13:00 tills det att han var ute så 9 timmar och 14 min :)
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 1,5 cm
Vilken smärtlindring tog du? Bad, lustgas och eda.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 55 minuter
Blev det komplikationer? Nix
Fick du sy? Ja, 4 stycken.
Vad tyckte du var jobbigast? Jaa, värkarna?
Var du rädd för något? På slutet blev jag det när det kom in läkare hela tiden och tog prover utan att säga något som man fattade något av!
Skrek du? Haha, japp!
Hur många var inne i förlossningsrummet? Ja, om jag ändå kunde ha räknat alla dem? Men det var väl 5 plus mormor, mamma och jag.
Hade du någon nära med dig? Mamma och mormor
Hur var vikt och längd? 2878 gram och 51 cm
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Brun!
Ammade du? Ja, fösta månaden
Ammar du nu? Nej
Hur gammal är bebisen nu? 8 veckor idag!
Vad tyckte du om förlossningen? Ja, vad tycker jag? Just då så ville jag bara hoppa av iallafall. Såhär i efter hand blir det ju en helt annan sak! Det var den värsta och bästa dagen i hela mitt liv!
Vill du ha en till? Måååånga :D
Planerar ni ett till? Vilka vi? :p
När kommer andra barnet? Fråg den som vet!
Hur är ert förhållande nu? Finns inget förhållande, och ingen kontakt heller.
Vilken vecka födde du i? Vecka 40 (39+3)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0