Mammas "stora" pojke

När bvc var på hembesök så vägde vi casper igen, och vågen visade då hela 3230 gram!! Min stora lilla kille ♥ Helt sjukt vad han växer. :) På 12 dagar har han alltså gått upp nästan ett halvt kilo i vikt (födelse vikt 2878 g.), men det tyder ju bara på bra med mat hos mig vilket jag inte varit oroad för så som mina bröst läkt då han var i magen också, och det blev ju knappast "bättre" då han kom. ;) Men nu har det äntligen stabiliserat sig där inne och jag kan amma utan att behöva bli dyngblöt! :)

Var iväg en sväng på birsta idag också, var ute för att köpa nya pyjamaser till casper i stl 62 då stl 56 i hel dressat redan börjat bli för litet! Kom hem med lite annat nytt i klädväg till honom också! Utnyttjade lite rabatt kuponger på lindex och name it som vi fick med oss hem i väskan från bb.

Ikväll inviger såklart casper en av sina nya pyjamasar! Vi är hos mormor och morfar och myser framför tvn. Imorgon kommer det lite främmande runt ett tiden och sedan åker gammo hem också som nu varit här i två veckor, så vi ska väl passa på att tacka henne ordentligt också! 



Min fina kille ♥



Kommentarer
s

nyfiken. kommer pappanfinnas närvarande nu? lycka till

2010-03-22 @ 09:59:55
Carro

Ett sent grattis till din fina lilla pojke! Vad härligt att allt gått så bra och att ni verkar må bra! :D Jag är ledsen att jag inte hörde av mig angående bebbis saken du skulle köpa (kommer inte ihåg vad det heter haha) Jag har föresten jätte mycket kläder, om du ville kika så får du gärna göra det och köpa lite till ett bra pris. Om du har lust alltså. Många kramar /Carro

2010-03-22 @ 12:25:20
URL: http://hessel.blogg.se/
natalie

Gud va han är lik dig :D Hur mår ni? Går det bra med allting? Kram

2010-03-22 @ 16:52:52
URL: http://jennynatalie.blogg.se/
LISA [lising.blogg.se] Li

Är det Mumin? Älskar :D Alva har en sån pyjamas, en rosa.

2010-03-22 @ 21:42:14
URL: http://lising.blogg.se/
Sandra

Hejhej! Kommer ihåg att du skrev nå graviditets test där man skulle kryssa i och se hur många man fick på pojke eller flicka! Hittar inte igen det nu, och undrar vilken månad det var du skrev det i? :)

2010-03-22 @ 21:48:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0