Baka bullar

Jag har sagt hur länge som helst nu att jag ska baka bullar, och när passar det som bäst om inte en höstdag? Jag tycker faktiskt att bullarna är godast på hösten också =) Att ha med sig till långa promenader med fika pause eller bara till fika hemma att bjuda på! Det är ju faktiskt även på hösten man har mest tid till att hålla på och mysigt är det också!

Ett glas med mjök och en bulle till långpromenaden.
En kopp varm mjölk och en nyvärmd bulle inomhus i ruggväder.
Åh så gott!!

Jag har nyss slängt ihop degen efter att ha varit på en jobbig cykeltur till ica och inhandlat ingredienserna. Bara mjölet, sockret och mjölken väger ju 8 kg(!!)

Nu ska detta jäsa i en timme och det tänker även jag göra ;)




Recept kommer när bullarna är färdiga!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0