Frågestunden avslutad ..

.. Så här kommer svaren på era frågor som ni ställt!

Vem är pappan till barnet?
Mattias heter han, om det nu säger er något :-)

Är du och pappan till barnet inte längre tillsammans?
Träffas ni? Vad tycker han om att du behöll barnet?

Nej, det har varit slut länge och i nuläget träffas vi inte.
Det var självklart ett gemensamat beslut och just då
kunde vi inte vara annat än glada. Så jag hoppas lyckan
kvarstår även hos honom.

Tycker du att det är trist eller "skönt" att pappan inte är med i bilden?
Just nu spelar det ingen roll tycke jag, men jag hoppas att han tar sitt
ansvar då barnet kommit på plats. Vore ju trist för barnet om inte.

Vad ska barnet heta om det blir en flicka?
Wilma eller Enya är mina favoriter!

Vem är pappan? Är ni tillsammans? Och hur känns det att vara "själv"?
Som tidigare nämnt så heter han Mattias och vi är inte tillsammans.
Det känns inget annorlunda för mig att vara själv eftersom jag är van det.
Det hade nog varit minst lika annorlunda för mig att inte vara själv.
Det vill säga: Det blir ingen skillnad när allt är som det alltid har varit.

Vet du om det blir en pojke eller flicka? Har du funderat på några namn?
Nej, tyvärr så vet jag inte vad det blir men jag tro att det blir en flicka!
Självklart har man funderat lite på namnen. Wilma eler Enya till en flicka.
Ludvig, Theodor eller Edvin om det blir en pojke, tror jag. :-)

Hur kommer du klara dig ekonomiskt?
Får man mycket hjälp från soc och hjälper dom till med lägenhet?

Angående lägenheten så har jag redan en lägenhet men flyttar snart
till en tvåa (bor i en etta nu) där det kommer finnas gott om plats för barnet!
Som det ser ut nu så får jag troligtvis över lägsta nivå i föräldrapenning
plus barnbidrag och underhållsbidrag.
Soc kan hjälpa till om du inte uppnår existens minimun efter att
hyran och elen är betald varje månad. Så hjälp finns det att få om
det skulle behövas. I nuläget kan jag dock inte säga om det kommer att
behövas eller ej. Men jag kommer i vilket fall som helst inte att sitta i sjön :-)

Vad säger pappan? Kommer han vara delaktig?
Han sa det den dagen vi flyttade isär iallafall men sedan
har jag inte hört något från honom så vi får väl se, helt enkelt ..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0