Boka möte på försäkringskassan ..

.. Gick definitivt inte för sig för hon ansåg att det inte fanns något att diskutera kring min kommande föräldrapenning. Ungefär såhär lät det:

- Ja, jag skulle vilja boka ett möte för att gå igenom föräldrapenningen lite grundligare för mig personligen.
- Vad är det du vill veta?
- Det intressanta är väl om jag kommer över lägsta nivå eller inte.
- Jaha men det kan jag svara på direkt och det får du inte!

Trevligare och gladare människa får man leta efter!!!
Sist jag pratade med dom där såg allt så himla ljust ut ...
Vilken tur att hon kunde allt så himla bra då. Det roliga är ju bara
att dom inte ens har några inkomst uppgifter på mig överhuvudtaget.
Så mötet där är tydligen bara att glömma och kasta.

Försäkringskassan made my day!


Kommentarer
Angelica

Men det där ska du ju inte ta med dem. Om dem inte har en imkomstuppgift på dej så kan dem inte bara säga nej över telefonen. Hur länge har du jobbat där du jobbar nu?

2009-12-07 @ 14:18:19
URL: http://mammaangiie.blogg.se/
malin

äh, prova ring igen, hon hade säkert en dålig dag. ring tills du får ditt möte! :)

2009-12-07 @ 15:11:36
Anonym

Men du kommer ju få hem papper som chefen ska fylla i om din inkomst EFTER DET beräknar dom din SGI.

2009-12-07 @ 19:27:17
Emma Strandh

Fan vad sjukt :S Jag var där häromdagen, och tjejen som jag pratade med då sa att eftersom jag har jobbat i 8 månader, slutade mitt jobb första juli, så har jag möjlighet att få ut föräldrapenning som en heltidsanställd. Helt sjukt, jag förstår ingenting alls.. Hon sa att det är så för att jag aldrig har fått föräldrapenning förut eller vad hon surrade om. Alla säger olika på detdär jäkla stället alltså! Man blir ju galen..

2009-12-10 @ 00:34:09
URL: http://emmamaria.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0