Äntligen hemma!

Nu är jag äntligen hemma efter att ha åkt tåg 1 timme längre än vad jag egentligen skulle ha gjort. Vi fick ett möte som vi blev tvugna att stanna upp för och invänta. I denna väntan så insåg lokföraren att något inte var som det skulle. Vårat möte som även hade korsat vår räls hade fått ett lok fel! "Såklart" ... Vi förflyttade oss till harmånger och fick stå där drygt en timme innan vi kunde åka mot Sundsvall igen. Men hem kom vi och tackar för det.

Stockholmsresan har varit välbehövlig :) Har mest kopplat av och sökt lite jobb! Dock så sökte jag några jobb för lite men hör ingen av dessa 5 av sig så åker jag ner och försöker på nytt på nya ställen!:)

Måndag: Avgång 08.00 med ybuss från Sundsvall och framme i Stockholm vid halv ett. Strosade på ett tag men kände ingen större lust till att släpa omrking på min packning så jag tog pendeln till mormor istället. Somnade bums när jag kom dit och vaknade vid halv 8 igen på kvällen. Drog bara upp en sväng till kusinerna då och busade en liten stund. Sedan lånade jag med mig datan hem och såg på film på den! =)

Tisdag: Tog en skön och lång sovmorgon fram till ungefär halv 12. Klev upp och käkade lite frukost och stack även den dagen upp till kusinerna och sa Hej! Lekte lite i lekparken med elma :D Åkte till mormor igen vid 4 tiden och åt middag. Efter det så tog vi cyklarna alla 3 upp till coop och köpte lite godis och mjök =) Sen hälsade vi på kusinerna igen! Det bjöds på gofika där :D Blev inte långvariga alls utan vi åkte hem igen vid 19 tiden och resten av kvällen spenderade jag tillsammans med mn mormor med kortspel och film!

Onsdag: Lång sovmorgon även idag, riktigt skönt! Gjorde det som behövdes och kom iväg vid strax efter ett. Tog bilen upp till KS och tog oss till stan med en buss därifrån. Hela dagen har vi gått på stan och kollat i affärer och lämnat in cv:n. Fick också en jätte mysig stickad tröja av min kära mormor idag med:) Den kommer från bikbok och jag älskar den :D Middag och en fika på stan hann vi med också! Sen har det inte hunnits med så mycket mer förutom min tågresa som varade mellan 20.15-00.30

Imorgon har jag lovat att komma till skolan som ett sista hejdå till klassen och prata med min mentor, lämna in kock kläderna och böcker och sånt där! Hoppas att inlägget går att läsa, är alldeles för trött för att gå igenom det!

Godnatt med er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0