Picknick

Idag vaknade jag upp hemma hos mina kära kusiner. :) Nere i köket böjds det på mannagryns gröt till frukost med bär! Mums, längesen man tog sig tid att laga gröt på morgonen!;) Till det blev det såklart ett glas apelsin juice och grönt te så att jag skulle piggna till en aning! Det behövdes verkligen med tanke på dagens aktiviteter!

Jag och elma packade väskan full med gosaker och begav oss ut i friska luften med cykeln för att picknicka lite! Vi åkte först hem till mormor och uffe och packade mitt fika, sedan cyklade vi iväg till en liten liten skog och åt vårat fika! Det var jätte mysigt tycker både jag och elma! På hemvägen stannade vi till vid hjortronsvägen vid en väldigt annorlunda lekpark en liten stund! Den lilla åkte rutchkana och gungade och jag stod såklart och puttade på, iallafall då hon gungade!

När vi kom hem poppade vi popcorn och gjorde ordning saft
och tog med oss det ner till källaren och slog på filmen "tzatsiki-vänner för alltid" Den är så mysig på något vis:)

Med andra ord så har det varit en välbehövlig vilodag tillsammans med lill kusinen elma!
Även om vi nu inte vilat sååå mycket så har den ändå varit en vilodag och energisk dag, alla behöver ju frisk luft och slappa lite i soffan ibland ;)

Tro nu inte att jag glömde kameran! Den är fullproppad med bilder
men jag kan inte ladda upp dem nu eftersom jag är hos kusinerna fortfarande. Det här betyder ju att det kommer att komma ännu ett till inlägg ikväll med bilder :) Hare bra tills dess!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0