Valborgs kvällen

Hade en super trevlig kväll igår med härliga grannar! :D Vi träffades redan runt halv tre tiden tror jag att hon var och då gick vi på ica för att handla lite till grillningen och middagen, dock så hade jag och Rickard det mesta hemma men vi bidrog iallafall med lite till en tzatziki och lite sallads tillbehör. Super god middag blev det och tzatziki måste man verkligen göra oftare, här är det mest vanligt att man gör den till chicken souvilaki men det är ju gott till allt!!!

Mätt och belåten blev vi iallafall och klockan var rätt sent när vi hade ätit klart, närmare 18:30 tror jag. Så jag sprang upp till oss direkt och hämtade pyjamas och fleece set till lillen så han var klar för sängen direkt så vi kom tillbaka från majbrasan! Jag ville verkligen gå och kolla just för Caspers skull och Rickard ville ju se var det låg osv då han aldrig sett den här förut. Intressant med allt folk och de stoooora eld lågorna tyckte Casper, han försökte även blåsa ut elden :love: haha.

Sen la vi småttingarna och satt oss med babyvakten kanske 20 meter från och bara pratade och drack lite gott. Super mysigt hade vi och tror att vi höll igång enda fram till 01 inatt nånstans .. Somnade som en stock och Casper tog sovmorgon enda fram till kl åtta imorse ;) Wonderful!



Casper var himla generös med pussar igår och Theodor fick bli största offret :)











Casper som älskar katter var givetvis överlycklig över att Eddie var där.



Middag!! Yuuummie.
En köttbit, tzatziki, kall bea sås, "special stripsen", stor bland sallad och majskolv.



Casper fick en annan favorit, falukorv och bulgur :)



Kollar på majbrasan :)



Dom hann inte tända hela brasan under tiden vi var där ...



Fin himmel som får avsluta bild bomben :)



Kommentarer
Ida

Kul med massa bilder! :D

2011-05-01 @ 14:00:10
URL: http://sjida.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0