Mys middag

I eftermiddag så gjorde jag något jag sällan gör, men som man egentligen bör göra oftare tror jag .. Efter en lång vecka med en del vakna nätter och mycket jobb för Rickard så överraskade jag med färdig middag på bordet när han kom hem, och han vart så glad så! Ägnade väl lite tid till att göra det också, en festligare måltid men som ändå inte tar år och dar att komponera. Något romantiskt behöver inte alltid vara avancerat.

Till middag så fick det bli ugnsstekt lax
i folie med limepeppar, citron, peppar&salt och en smör skiva i med kokt potatis till och en kall sås på creme fraiche, majonäs, vitlök, salt&peppar, stenbits rom, dill och gräslök. Och som en mysig och enligt mig väääldigt romantisk efterrätt så blev det choklad fondy med jordgubbs dopp. Sååå gott! Det enda som saknades ikväll var en flaska vin.















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0