IDIOTI

Haha, okej en fråga som tillhör frågestunden är jag bara tvungen att svara på redan nu!

Varför ger du din son kakor, godis och glass med choklad när han inte ens är fyllda ett? Tänker du inte på vad det kan ge för konsekvenser för honom och tycker du att det ska bli roligt att se han borra tänder redan i unga år? För att inte tala om att som vuxen vet man hur jobbigt det är att vara sockerberoende, om han introduseras redan, hur kommer inte mängden sötsaker vara för honom om 10 år?

Så här är det. Kakor det äter han, och det har absolut ingen bebis dött av vad jag vet. (Och ett mariekex som han nu äter innehåller inte mycket socker alls, inte i förhållande till alla de andra kakorna som finns som är fylld med massa gosaker) Godis har han smakat EN ELLER TVÅ GÅNGER i hela sitt liv. Och några tänder det har han inte och OM, jag säger bara OM, han nu skulle bli sockerberoende så är det väl ändå inte ditt problem? Det kan nog jag som mamma hantera ska du se. En kaka om dagen då vi sitter ner och äter vår middag är definitivt inte skadligt för honom, eller en glass i veckan. Mängden sötsocker om 10 år behöver du inte heller oroa dig för. Det är en JÄVLA SKILLNAD på en som är 10 månader och en som är 10 år. För du vet väl om att vid 10 år så är man EN ANING MER MEDVETANDES OM VAD MAN STOPPAR I SIG ÄN NÄR MAN ÄR 10 MÅNADER.
Du kanske skulle läsa min blogg lite oftare ELLER KOMMA HIT TILL OSS och se "hur ofta" han får allt det här.
Idiot jävel, ursäkta. Stackars människa säger jag bara, du lär inte ha några egna barn.

Ni får självklart ställa frågor, MEN ATT ANKLAGA ELLER SKRIVA FAKTA SOM INTE STÄMMER ÄR EN HELT ANNAN SAK.



Kommentarer
Malin - Mamma till Novalee

Nämen? haha.. Man måste ju skratta åt den kommentaren. Mariekex har väl alltid små barn fått? det har väl varenda en i skötväskan? Jag vet då INGEN som inte ger sina barn mariekex.. Nu gör ju inte jag det än, Men Novalee kommer också att få äta mariekex..



Och Elin, du bestämmer själv över ditt barn och vad han ska äta.. Jag förstår att du blir irreterad.

Men som du skriver, människan har säkert inga egna barn. Eller sitter där med sitt stackars barn som inte får någonting, Och tror att hon är så perfekt.



Shit, jag blev nog lika irreterad som du blev.. :O

2011-01-11 @ 13:45:37
URL: http://irenemalinlarsson.blogg.se/
Anonym

Jodå jag har egna barn, som får frukt och riktigt bröd istället. Jag förstår bara inte vitsen av att ge sitt barn ballerinakaka, som jag sett en bild på att han får. Mariekex är nog inte heller det bästa att ge ett litet spädbarn, rån är betydligt bättre att ge istället för en kaka. Ni kan ju rådfråga med bvc.

2011-01-11 @ 16:36:33
Ida - Mamma till William

Oh herregud vilken människa... NÄR slutade man ge barn mariekex, rån, majskrokar osv?! Usch vad trött jag blir...

2011-01-11 @ 17:48:00
URL: http://feliscatus.blogg.se/
Charlotte

Skit i surisen. Ett mariekex ibland är inte frligt alls. Banan innehåller nog mer socker. Och glass kan till och med vara lite skönt då tänderna är på gång. Jätte söt son du har förresten :) Hittade hit genom en annan blogg.

Kram Charlotte

2011-01-12 @ 15:10:25
URL: http://snigelbebis.blogg.se/
Emelie

Inget att bry sig om, vissa människor verkar inte ha annat för sig än att lägga sig i och klaga..Inez äter också mariekex och hon älskar dom :)

2011-01-15 @ 13:01:47
URL: http://emelienorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0