Öppna förskolan

Igår hade jag verkligen ingen lust alls att laga mat och jag letade å jag letade efter något enkelt recpet, men som vanligt när man kollar i riktiga recept så står det "Snabb och enkel maträtt" men det är ju lik förbannat sjuttioelva olika ingredienser som man ska slänga ner och kryddor som man inte alls har hemma!
Så middag i sin enkelhet: Steka köttfärs och krydda den, ner med matlagningsgrädde, koka ris och rör ihop. Gudars så gott det blev! Sitter här och äter resterna nu, Mmmm! Gott!! Man skulle väl kunna kalla det en risotto :)

Vi var på öppna förskolan en sväng idag också. Inget att göra hemma så jag bestämde mig för att besöka det. Många trevliga mammor och söta kompisar till Casper! Dit kommer vi absolut att gå fler gånger :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0