Första dygnet

Tack för alla kommentarer!! :)

Många som undrar hur det har gått och för er som genomgått detta så vet ni ju vilken känsla det är när man ligger där med värkarna i slutet på öppnings skedet men timmarna/timmen efter så är allt som bortblåst. Trodde inte på er som sa det men det stämmer, verkligen! Det finns inget som går att jämföra med känslan då man får upp sitt eget barn på bröstet för första gången :)

Natten på sjukhuset gick jätte bra. Casper föddes 22:14 och runt 01:00 gick vi och la oss, lillen somnade direkt och hans mor lika så.. ;) Sov fram till 04:00 och käkade och somnade om lika fort sen igen och sov fram till 08:00, mammas duktiga kille!!
Vi gick och åt frukost ganska direkt efter att casper vaknat och sedan planerade vi hemgång. De undersökte casper bara och jag fick spruta eftersom jag var rh- och casper rh+.

Resan hem gick jätte bra och allt har varit lugnt här hemma också. :) Casper sover och äter med ungefär 4 timmars mellanrum och är världens snällaste lilla bebis!

Det är bättre med casper än mig kan man säga.. :p Jag har ont precis överallt och kan knappt göra nånting, men jag kämpar på! Det går ju över som tur är.. :)

Förlossningsberättelse kommer nån dag framöver oxå när jag har ork till det. :)
Nu ska strax jag och min lille kille gå och sova! Godnatt.


Kommentarer
natalie

Va härligt Elin! :'D Nu blir jag ju ÄNNU mer förväntansfull för min förlossning! Men visst är det ganska "skrämmande" egentligen hur fort man får åka hem?! Var lika för mej och Amelia.. Allt gick ju jätte bra men när man är 16 och nybliven mamma vet man inte speciellt mycket :p Den här gången ska vi ta in på hotellet ;) Hoppas ni myser på ordentligt! Kramar

2010-03-08 @ 21:57:20
URL: http://jennynatalie.blogg.se/
Sara

Grattis till en sån söt liten Casper! :)

2010-03-09 @ 10:31:30
URL: http://saracla.blogg.se/
Angelica

aaa jag maste verkligen komma och halsa pa er nar jag kommer hem igen. Ska ta med mig lucas och kika pa underverket och jag vill hora allt :D Verkligen ett jatte stort grattis och hoppas att allting gar bra kram kram

2010-03-09 @ 19:45:02
URL: http://mammaangiie.blogg.dr


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0