Ikea shopping

Efter ett par sms idag med myran, som varje dag, så slutade det att vi satt i samma bil påväg mot ikea runt halv två tiden. :) Började prata lite om rea osv och kom då på att ikea hade rea och att jag ville ut och spendera mitt presentkort. Sagt och gjort, kom hem med en hel del grejer till bebis och några förvaringslådor att ha i förrådet. Nu när alla julprylar ska undan så behövs ju något att plocka ner dem i också!




Detta fick följa med hem idag! Skötbord plus bädd med två klädslar. Ett bäddset, kräkhandukar och ett
badlakan med huva! Det enda som kanske behövs lite mer av är nåt till bäddset och kanske en till handduk, alltid bra att ha dubbla uppsättningar när något åker i tvätten! Sen är det bara apotek listan kvar ...

Apoteket:

Idominsalva
Inotyolsalva
Dusch/Schampoo 2in1
Suppar (alvedon)
Mjukgörande lotion
Babyolja
Plåster
(Nässug? Införskaffas nog vid behov..)

Bröstvårtsalva
Amningspump

Blöjor
Våtservetter
Tvättservetter
Nappar
Skötunderlägg, engångs

Tror det ska vara allt! =) Som jag kan komma på iallafall.
Någon som ser något att tillägga får ni gärna hojta till!



Kommentarer
Nikita- mamma till Albin

tror inte alvedonsuppar får ges förrän 3månader.. om ja inte minns helt fel.

2010-01-05 @ 03:30:35
URL: http://nikital.blogg.se/
Carro - Bebis i magen ♥

Ja men de är jätte roligt :)

Jag vet inte varför men jag trivs här inne, hahha :)

2010-01-05 @ 09:43:54
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Sandra

Amningsinlägg ;) Sen sa dom till mig att man inte bör användabröstvårtsalvan, man skulle hellre bara smörja med bröstmjölk;) Nässugen är bra att ha hemma nästäppan kan verkligen komma på en natt ;) jag är jätte glad att vi hade den redan innan ;) hihi.. nagelset kan med vara bra att ha fast man får ju inte klippa naglarna i början men tills senare ;)

2010-01-05 @ 21:27:41
URL: http://sandranorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0