Stora killen!

Idag har vi varit iväg på bvc. Ringde imorse till dem för att jag ville rådgöra lite om amningen och caspers onda mage men då ville hon hellre att jag skulle komma ner så kunde vi ta det där, känns ju bättre att få träffas och prata om det också! Och det var inga konstigheter alls, hon frågade om jag ville sluta amma vilket jag svarade ja på och fick då till svar att "ja, då gör du det!", så det kändes ju verkligen toppen! :) Så nu äter casper 150ml per mål och nu från början får han äta från bröstet varannan gång eftersom jag måste tappa ner så att der slutar produceras mjölk hos mig. Flaskan tar han också utan några problem! Snacka om att jag fått den snällaste lilla grabben man kan önska sig, and he's my all
En vägning gjordes idag också och vågen stannade på 4453 gram!! Jösses så han drar iväg. Vore spännande att mäta också men det får göras till veckan.

Stod och var lite osäker i butiken på vad jag skulle använda för ersättning men efter många och men så kom jag ut ur butiken med babysemps modersmjölks ersättning 1 från födseln. Och minifom droppar införskaffades också.



Ni som använder er av ersättning till era barn, vilken använder ni?

Nu är det bara att hoppas att det går bra för mig också, och att det fortsätter såhär för casper!


Kommentarer
L

jag anväder den fast lemolac, precis samma fast det står lemolac på den =) de är för matsmältnings problem, funkar jätte bra för Saga och Liam. Saga hade kolik i början och åt den du har på bild där men sedan när jag bytte till lemolac vart magen jätte bra =)

2010-04-22 @ 19:59:01
URL: http://lillrauta.blogg.se/
Emma

Jag använder också BabySemp 1 till Haylee :) Har alltid använt den sedan jag slutade amma, och den har fungerat perfekt. Enda nackdelen är att det är så jääävla dyrt!! Om Casper redan äter 150 ml/mål (det gör min flicka nu och hon är två månader äldre än din son:P, menar inte att det är något fel med det men bara för att berätta ur mitt perspektiv), så har jag räknat ut att 500gram, alltså två påsar - ett paket - räcker till 12 måltider. Eller en på Sempers kundtjänst räknade ut det åt mig.. Sååå synd att det inte finns i storpack! det finns bara i storpack från 4 månaders ålder, babysemp 2. Hoppas det går bra!! Om han blir förstoppad av ersättningen kan du även köpa Babysemp Bifidus som finns på apoteket som man ger ett-två mål om dagen av, då kommer magen igång igen direkt. Alltid bra att ha hemma iaf :) Lycka till!

2010-04-22 @ 22:22:57
URL: http://emmamaria.webblogg.se/
Therese, Mamma till underbara älslingar

Jag ha använt nan på båda mina barn för de är mildare mot magen och ha man ett bra med oroligt mag, lätt för mag knip är de bättre med nan ha jag båda hört och ha erfarenhet av själv.

Lycka till med flaskan på plutten

2010-04-23 @ 06:53:32
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/
Angelica

Dem gångerna jag ger lucas ersättning så ger jag honom nan. Vi började ge honom semper men han blev så jävla hård i magen så då fick jag sluta. Och alla gav mig rådet att ge honom nan och då gjorde jag det och det mår han bra av:) Äter han verkligen upp 150 ml? Min lille han äter 150 inte alls alla gångerna han äter upp det heller och han är 5 månader :p Så himmla olika från barn till barn:D

Ojj vad han har blitt stor. Hur gammal är han nu? Känns ju som att han snart är ikapp min lille grabb och då var han mycket mindre än min. Men det är kul att han går upp i vikt:)

Varför valde du att sluta amma redan nu? :)

2010-04-23 @ 12:51:39
URL: http://mammaangiie.blogg.se/
Sandra

Jag har aldrig gett ngt så kan tycärr inte ge ig några råd =( Men hoppas att det grå bra :) trivs man inte med amningen och de inte funkar ska man absolut inte hålla på, man är ingen sämre mamma för de som vissta verkar tycka :S Lyckatill :D

2010-04-23 @ 13:16:47
URL: http://sandranorin.blogg.se/
Emelie

Jag har ju inga barn än, men snart hehe :P har ju inga tips eller råd jag kan ge utan kan bara önska dig lycka till & hoppas att det kommer funka bra :)

2010-04-23 @ 16:19:39
URL: http://emelienorin.blogg.se/
Elin

Hejsan!



Min lille grabb har också ätit Semper 1 och sen Nan 2 när han blev äldre. Vi har en förpackning här hemma som är oöppnad av 1:an. Du kan få den om du vill, annars så får vi bara kasta bort den.



2010-04-23 @ 19:21:13
Sandra - mamma till Moa (född 13/3-10)

Här har vi använt samma som du använder sen Moa föddes, dock bara utöver amningen.. eftersom det inte verkade räcka till med bröstmjölken. Började redan på BB.

Nu har det blivit mindre och mindre, men funderar också på att sluta med amning om något tag.. så då blir det fortsättning på babysemp.



Hoppas det funkar fint för dig :)

2010-04-23 @ 19:25:47
URL: http://raskaana.blogg.se/
Sofia

Som jag sa till dig tidigare så använder jag mig av NAN, jag tycker den fungerar bättre för kevins mage. Den är liksom lite mildare för magen. De är väl helt olika från person till person men jag hade semper först och det funkade inte alls nå bra:) kevin äter 120ml under dagarna och brukar även ge honom 150 på morgonen då han sovit hela natten så då är han extra hungrig. Hoppas det går bra för dig:) testa dig fram tills du är nöjd! Han är så fin din lille kille!

2010-04-24 @ 09:57:51
Filippa - mamma till Liam

Använder NAN till Liam, funkar kanon! :) Min bvc sköterska sa att den är mildare för magen! Kram på er

2010-04-24 @ 13:02:33
URL: http://fillies.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0