Förlossnings tankar

Mamma och pappa är fortfarande ute och håller på med tomten som alla år. Jag var ute förut en sväng också och hjälpte till! Roligt med den där tomten jag, det har blivit som en tradition, den ser så verklig ut =) Så nu är det snart helt julfint på gården också. Adventsgran, kärve och verklighets liknande tomte. Något som saknas? Ja, möjligtvis bocken men pappa har sagt att det ska komma upp en sån med men vi får väl se hur det blir med det .. ;)

Jag har suttit och läst lite förlossnings berättelser nu på morgonen och jag kan faktiskt säga att jag börjar gruva mig lite! Har aldrig gjort det förr men dagarna försvinner ju en efter en och snart så ska även jag föda vår lilla bebis! Det jag gruvar mig för handlar absolut inte om smärtan, definitivt inte för det förstår väl alla att det känns att föda ut en människa! Men det som oroar mig är tillfället och situationen när det väl är dags. Vart är jag då? Vad gör jag om mamma och pappa inte är hemma? Ska jag ringa ambulans då eller en nära vän? Hur ska jag veta att det verkligen är dags? Det finns många frågor utan svar. Det får man helt enkelt se när det är dags och det skrämmer mig, jag som är en sån människa som vill ha allt planerat! Det känns lite läskigt.

Annars så är allt bra med oss alla! Bebis sparkar på bra som vanligt i magen och vilda kämpar för sitt liv för att få bort snön som fastnat mellan trampdynorna på tassarn! =) Ser så gulligt ut.. :D

Många frågar om magbilder och jag har som vanligt inte fixat fram batteri laddaren men det kommer! Jag lovar.



Kommentarer
ida

jaa calle var mycket bättre :( och han skulle varit mer värd det, men men vi får hoppas att det går bättre för han som för alla tvåor ;)

hur är det med magen? :) puss

2009-12-12 @ 15:10:28
URL: http://idaahansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0