Första arbetsdagen..

Godkväll mina kära!

Min första arbetsdag har gått jätte bra! :) Det verkar vara ett trivsamt ställe med bra personal, iallafall vad jag sett idag! Så här tror jag att jag kommer att trivas som fisken i vattnet. Även om det nu inte är så bra betalt så är ju faktiskt inte pengar allt!;) Och med minna 122 timmar i månaden så får jag pengar så att det räcker och blir över!

Några jämförelser jag hittat mellan mcdonalds och max.
Här finns det nästan alltid färdig mat
Pommes fritsen sänker köket, och det är alltid någon som fixar pommes i alla storlekar.

Bara dessa två sakerna gör att det går fort att ge ut maten och gästerna blir mer nöjda! Dessutom så tar den tid från det att du slår in första lilla sak som gästen beställer tills det att maten blivit serverad! Jagt tycker att det var jätte bra och lite småkul, då kan man ju liksom jobba sig uppåt genom att hela tiden försöka få en snabbare tid och bli mer självsäker i det man gör!
Och i jämförelse med max uniformen så trivdes jag faktiskt bättre i mcdonalds uniform. Lite mer vardagskläder här än vad det är på max! Och något som jag verkligen gillar är att slippa den där hatten som man har på max! Visst, jag kan hålla med om att det är mer hygieniskt med en hatt men ja, jag föredrar iallafall utan hatt!:)

Jag märker att jag skulle kunna skriva en hel bok om mina tankar om mitt nya jobb men det vet jag att det skulle uttråka er så det stryker jag!;) Vad jag ville komma fram till är iallafall att jag trivs bra och att jag gillar deras arbetssätt!

Slutade 17:00 idag och svängde in på en frisörbutik när jag var på väg till pendeln och köpte en värmeskyddande spray till håret! Jag som plattar mitt hår varje dag bör vara ritkigt noggrann med det där så.

Väl hemma igen så slängde jag i mig lite mat och drog iväg till kusinerna och busade en liten stund! Nu är jag hemma här igen och ska nog gå och slå på en film strax. Är jätte tröt efter min första arbetsdag på mitt nya jobb!

Godnatt  med er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0