Flyttar hem

En helt vanlig måndag jag vaknade jag upp i vanlig ordning. Gjorde mig klar för att gå till bussen och sedan vidare till pendeln för att åka in till jobbet och jobba. Innan jag begav mig till jobbet så åkte jag och bytte mina vita stövlar på skopunkten som jag fått av mormor :) Eftersom de var för småa i stl 36 så bytte jag dem till stl 37 istället och nu sitter dem perfekt! Åter igen ett stort tack till min älskade mormor! <3 När jag kom till jobbet så var det dock inte som vanligt längre. Min käre restaurangchef kom fram till mig och sa åt mig att finna mig på hans kontor om en kvart. Jag kunde just ana vad som väntade, och jag hade helt rätt!

"Dåliga och tråkiga nyheter elin, jag har valt att avsluta din provanställning här hos oss"
Okej, jag hade inte så mycket att säga utan det var bara att tacka och ta emot ungefär.
Dock så tycker jag att han hade väldigt dåliga skäl till att "sparka" mig men jag orkade inte bry mig.

Tanken var att jag skulle stanna i 14 dagar till men idag när jag var på jobbet så kände jag att jag inte ville vara kvar. Jag fick gå hem, ringde min mamma och bad henne boka en resa hem och slutligen ringde jag erik och sa att jag åker hem ikväll och vill inte jobba mer. Lätt avslutat och jag åkte in och skrev på de sista papprena och tömde mitt skåp.

Jag kan väl erkänna att det känns lite tråkigt för jag trivdes väldigt bra med arbetskamraterna. Men sånt här är livet och man kommer att stöta på det ett par gånger antar jag!

Nu sitter jag iallafall på tåget påväg hem och anländer i sundsvall cirka 23.30. Skönt!
Hemma i Sundsvall återvänder jag till extrajobbet på Max. Enligt min btr rc där så ska jag få jobba jätte mycket=) Bättre än ingenting och där väntar ju också underbara arbetskamrater så det här blir nog bra! Emelie blev iallafall glad över att jag kommer tillbaka!

Trevlig kväll på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0