Världens godaste kladdkaka!

Tänkte dela med mig av ett grymt bra recept på kladdkaka!
Resultatet går inte att bli annat än fantastikt, just trust me!!

Gräddas mitt i ugnen,
175 grader i 20 minuter
!

100 g smör
2 stycken ägg
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2 dl vetemjöl

1. Börja med att knäcka äggen, en i taget.
2. Vispa ihop dem till en smet och tillsätt sockret.
3. Vispa ägg och socker poröst med en elvisp.
4. Tillsätt vaniljsocker och kakao, blanda runt.
5. Rör försiktigt ner vetemjölet i smeten, rör runt noga.
6. Smält smöret och häll sedan ner det i bunken med smeten.
7. Häll smeten i en smord och bröad form. Placera mitt i ugnen, 20 minuter!

För garnering:
Strö över florsocker

För servering:
Tillsätt bär och grädde, alt. glass!

Varför ska jag göra min kladdkaka efter just det här receptet, hur vet jag att jag kommer att lyckas?
Nu vet jag ju inte hur du vill ha din kladdkaka men enligt mig så ska den vara hälften kladdig och hälften sockerkaka ungefär. Precis så blev den här! Alldeles lagom mjuk och kladdig =) Till och med min mamma som inte är särskilt förtjust i kladdkaka älskade den här! Pappa och storebror likaså. Lillebror hade säkert också älskat den men han äterji inte choklad =/

Imorgon ska jag prova mig på ännu mer recept, då tänkte jag även lyxa till det med lite bilder på det jag gör! Den här gången fick kameran vila..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0