18 år och myndig!

Hej hopp.. Nu har jag precis kommit hem från firandet av min myndighetsdag ;) Den har varit lång men jävligt bra!

Den stora dagen började precis som vanligt hemma i min säng utan några som kom och sjöng för mig :/ Hehe, det kändes väl lite annorlunda men som sagt, man börjar väl bli vuxen nu... Fast jag grät inte för det utan tog med mig Elsa ut på tidnings promenaden som jag så fint kallar den.. Den rundan innebär att man går ner till postlådan och hämtar tidningen, nothing else.. Och sen var det ju såklart frukost och sedan väntade jobbet! På vägen dit så hann jag också med att hämta ut mina skor som varit på omklackning hos skomakarn!:)

På jobbet var allt som vanligt. Passet mellan 10.30-19.30 börjar alltid med att det är helt folktomt, bara någon som kommer in var tionde minut fram till 12-1 nånting, sen börjar ruchen! Oändliga köer och otrevliga kunder som klagar för att dom stått så länge i kö. Hallå? Tror du inte att dom andra har fått stått minst lika länge som du eller? Aja, sånna kunder som man får ta :) Dagen gick iallafall hyfsat fort och som vanligt så gick det bra.

Efter jobbet mötte mamma, pappa och mormor upp mig vid gångtunneln bredvid tågstationen. Vi gick med raska steg mot stekhuset, hungrig som fan. :p Men där var det fullt så då bestämde jag att vi skulle gå och äta på Oscars men självklart så var det fullt där också! Så då gick vi till restaurang Victoria isället, mycket bra val om ni frågar mig! Super trevlig personal, god öl och god mat! Vad mer ska det vara på en restaurang? För min del fick det iallafall bli Oxfilé Ceasar med bearniesås och grönpepparsås som varmrätt och gammeldags vaniljglass med chokladsås och kex som efterrätt! Mumma:) Till det fick det bli 2 öl och 2 drinkar till desserten.

När vi var mätta och belåtna gick vi och besökte Liquid. Inte så mycket folk där men det ser jag bara som en fördel ;) Det är ju då man har tid att klargöra för bartendern exakt vad man vill ha! Fick bli en drink där med. Går inte att förklara den men sur var den iallafall, precis som jag ville ha den ;)

Det fick bli 23.15 bussen hem till Matfors igen och när vi anlänt där så gick jag på en liten efterfest hos Oscar. Enda anledningen till att jag gick det var för att mina två bröder var där. Hade faktiskt riktigt roligt där ett tag! Träffade Angelica som jag inte träffat på jätte länge så det var kul..

Presenter jag fick:
- Navel smycke
- Mobil, nokia 5610
- Parfym, kylie minogue showtime
- Nya möbler till rummet
- Blommor av Kattis&Nisse
- Middag och drinkar!
- Massa godis!


Kylie minogue
image39

Showtime

Denna parfym fick jag av min lillebror Emil idag. Underbar doft! :) Tack brorsan!

Har iallfall haft en superbra födelsedag med mina kära föräldrar och mormor! Och såklart med mina bröder och det övriga folket på efterfesten!;) Får även passa på att ursäkta mig för det långa inlägget! Men om det är nån dag som är värd att beskrivas lite djupare än alla de andra 364 dagarna på året så är det ju faktiskt just den här dagen!

Nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon bitti! Planen är att plugga lite teori så det känns som om att det behövs lite sömn innan dess. Godnatt!

P.S! Fler bilder kommer att laddas upp imorgon från min härliga födelsedag. Antingen här eller på bilddagboken, http://epmn.bilddagboken.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0